- Online sjednání výhodného cestovního pojištění od UNIQA
- Informace k pojistným plněním u cestovního pojištění UNIQA [PDF]
- Online sjednání storna letenky
- Online sjednání pojištění DAS – pojištění právní ochrany
Pokud pro cestu na Vaši dovolenou využíváte vlastní vozidlo, doporučujeme sjednat jednorázové pojištění asistenčních služeb k vozidlu, které obsahuje mimo jiné i náklady na převoz nepojízdného vozidla do ČR s limitem 75.000 Kč za cenu od 390 Kč paušálně na 1 měsíc. „Pojištění vozidla můžete sjednat online ZDE“
Informační leták v PDF k autopojištění
Základní pojmy cestovního pojištění:
- Pojištění léčebných výloh – za pojištěnce jsou uhrazeny všechny náklady, které zdravotnickému zařízení vznikly při jeho léčbě. Klient tedy žádné peníze v hotovosti nedostává. Výjimkou je situace, kdy si musel léky či převoz zaplatit v hotovosti a na pojišťovnu pošle doklady k proplacení.
- Pojištění storna zájezdu – v případě, že klient zruší svoji účast na zájezdu a CK mu vyměří stornopoplatek, pojišťovna proplácí určitou část tohoto stornopoplatku. Obvykle je pojištění storna vázáno na pojištění léč. výloh.
- Pojištění úrazu – po ukončení léčby a rekonvalescence klient na základě lékařských zpráv nárokuje po pojišťovně vyplacení pojistného plnění. Podle závažnosti úrazu, délky léčby, trvalých následků apod. pojišťovna vyplatí odpovídající díl pojistné částky.
- Pojištění zodpovědnosti vůči třetím osobám – pojišťovna proplácí škodu, kterou klient způsobil svým jednáním na majetku či zdraví dalším osobám.
- Pojištění zavazadel – poměrně kontroverzní pojištění omezené množstvím podmínek, za kterých je škoda proplacena. V případě pojistné události si vždy podrobně a několikrát prostuduj, co všechno pojišťovna požaduje.
Pojištění léčebných výloh
má stále své místo ve výbavě každého cestovatele mířícího za hranice ČR. Pojištění nabízí většina pojišťoven a je na každém, aby zvážil pro a proti jednotlivých produktů. Obvykle cestovní kanceláře nabízí svým klientům toto pojištění formou příplatku nebo je již zahrnuto v ceně zájezdu. Dokladem o pojištění je prakticky u každé pojišťovny kartička pojištěnce a výpis z pojistných podmínek. Na kartičce je číslo pojistné smlouvy a datum platnosti pojištění. Vždy zde také najdete telefonní číslo na asistenční službu. Pozor – asistenční služba je pouze dispečink s nepřetržitou službou. Je provozován jako nezávislá firma, kterou si pojišťovny najímají, a proto je zbytečné telefonním operátorům nadávat za špatné služby pojišťovny! I mezi asistenčními službami jsou rozdíly v kvalitě a při výběru pojištění je stejně dobré zvážit nejen pojišťovací ústav, ale také, kterou asistenční službu používá (CORIS…).