Možnosti dopravy
- letecky
Možnosti stravování
- snídaně
Anotace
Poznejte Baskicko, tak trochu jiné Španělsko na severu země s výraznou
kulturní identitou a nádhernou krajinou, kde se mluví baskicky, prastarým
jazykem neznámého původu. Navštívíme dvě klíčová města oblasti, a to
Bilbao, kulturní centrum Baskicka s proslulým Muzeem Guggenheim a
festivalový San Sebastián s nádhernou pláží La Concha a jedinečnými
kulinářskými zážitky.
Zájezd Španělsko – Baskicko provází Jiří Dvořák,
garance malé skupiny
Program zájezdu
Odlet z Prahy do Bilbaa, transfer na ubytování.
2. den zájezdu:
BILBAO a prohlídka Starého města (Casco
Viejo), středověký labyrint úzkých uliček, plný malebných budov, trhů,
obchodů a restaurací. Krásné náměstí s podloubím Plaza
Nueva, katedrála Basilica de Santiago. Navštívíme
historické muzeum a vystoupíme k bazilice Santa Begoa. Na
břehu řeky Nervión navštívíme krásnou tržnici Mercado de la
Ribera, kde budeme moci ochutnat typické pinchos.
Odpoledne se vydáme podél řeky ke známému mostu ZubiZuri.
Poté se vyvezeme lanovkou na kopec Artxanda, kde se nám
naskytne panoramatický výhled na město. V závěru dne fakult. výlet lodí
po řece Nervión s nádhernými pohledy na město.
3. den zájezdu:
Celodenní výlet do přímořského letoviska a města kulinářských
zážitků SAN SEBASTIAN. Město je domovem mnoha
vynikajících restaurací, včetně několika s Michelinskou hvězdou. Pro
milovníky gastronomie je návštěva této oblasti opravdovým zážitkem.
Prohlídku začneme procházkou po přímořské promenádě s krásnými
pohledy na moře a ostrov Santa Clara. Vyjedeme zubačkou na
kopec Monte Iguldo, odkud se nám naskytne pohled na celé
město. Pokračujeme procházkou Starého města, katedrála Buen
Pastor, kopec Monte Urgull na jehož vrcholu stojí
socha Ježíše a pevnost.
4. den zájezdu:
BILBAO, Projdeme si nové Bilbao Ensanche s mnoha
moderními stavbami. Uvidíme kulturní centrum Azkuna Zentroa, hudební a
kongresový palác, stadión San Memes a navštívíme slavné MUZEUM
GUGGENHEIM, architektonický skvost navržený Frankem Gehrym. V muzeu
je k vidění rozsáhlá sbírka moderního a současného umění, včetně
děl od slavných umělců, jako je Jeff Koons a Eduardo Chillida. Projdeme se
parkem Doa Casilda Iturizar a navštívíme náměstí Plaza
Moya. Odpoledne přejedeme do přístavu Portugalete, kde navštívíme
Průmyslové muzeum Rialia a přes most Puente
Colgante (gondolový Biskajský most) budeme převezeni do města
Ereeta.
5. den zájezdu:
Dle letového řádu odlet od ČR. Do doby odletu individuální volno v Bilbau
nebo dopolední procházka městem s průvodcem.
Cena zahrnuje
Leteckou přepravu do Bilbaa a zpět vč. let. tax a poplatků, kabinové a odbavené zavazadlo dle podmínek let. společnosti, transfery z/na ubytování, dopravu místním busem do San Sebastian, 4× ubytování – hotel v Bilbao – 2lůžkové pokoje s vlastním příslušenstvím, 4× snídani, průvodce CK
Cena nezahrnuje
Vstupné, pobytovou taxu, fakult. služby a výlety, místní dopravu a vše ostatní, co není uvedeno v odstavci „Cena zahrnuje“
Fakultativní příplatek
1lůžk. pokoj 6200 Kč (povinné při nedoobsazení),Muzeum Guggenheim cca 18 eur, rezervace nutná při objednání zájezdu (platba na místě), plavba lodí řece Nervión cca 14 eur, rezervace nutná při objednání zájezdu (platba na místě), komplex. pojištění vč připojištění vyššího storna zájezdu 230 Kč
Nástupní místa
13.09. – 17.09. Odlet L1
11.10. – 15.10. Odlet L1
Ubytování
Hotel
Podnadpis
OD GUGGENHEIMU K PLÁŽI LA CONCHA
Podnadpis2
ARCHITEKTONICKÉ SKVOSTY A KULINÁŘSKÉ UMĚNÍ – DOVOLENÁ BILBAO 2025
Typ ubytování (např. Hotel ***, Stan …)
---
Hotel
Ikony pro web
Tip@ubytovani
Doprava
Letecky
Ubytování a stravování
UBYTOVÁNÍ
4× ubytování hotel v Bilbau – 2lůžk. pokoje s příslušenstvím
STRAVOVÁNÍ
4× snídani. Ostatní strava je řešena z vlastních zdrojů a
prostředků.
Vstupné, platby
ORIENTAČNÍ CENY VSTUPŮ ( € z r. 2024)
Katedrála Bilbao – 8 €, skupinová 4,5 €
Bizkajské arecheologické muzeo v Bilbau – 3,5 €
Bazilika Santa Begoa – 1 €
lanovka na Artxando – 4,30 €
zubačka na Monte Iguldo – 4,50 €
katedrála Buen Pastor – zdarma
metro – cca 2 € / 1 jízda
Průmyslové muzeum Rialia – 3 €
Puente Colgante – přejezd přes most 10 €
Muzeum umění Bilbao – zdarma
Do kostelů a klášterů není vhodné jít s holými rameny a v šortkách,
mohlo by se vám stát, že nebudete vpuštěni dovnitř.
DOPORUČENÉ KAPESNÉ
Dle individuálního zájmu o návštěvu památek, doporučujeme cca 80 –
100 €.
Z důvodu narůstajících krádeží doporučujeme uložit si své doklady a
hotovost na bezpečném místě např. v náprsní kapse !!!
Cestovní dokumenty, vízum, očkování, pojištění
CESTOVNÍ DOKUMENTY
Na cestu nezapomeňte platný cestovní doklad. I když jsme od 1. 5. 2004
členy EU a pro cesty na území EU stačí občanský průkaz (jen tzv. karta,
od 1. 1. 2006 jen se čtecí zónou), doporučujeme všem vzít s sebou
raději platný cestovní pas. CK nemůže přebírat odpovědnost za
úspěšné odbavení svých klientů při přejezdech. Prosím, nezapomeňte,
že vaše cestovní pasy musí být platné ještě alespoň půl roku po
návratu z dovolené. Dle vyjádření MV ČR je občanský průkaz cestovním
dokladem pouze pro držitele dokladu. Každý účastník zájezdu je osobně
odpovědný za dodržování pasových, celních, zdravotních a dalších
předpisů země, do níž cestuje. CK nepřebírá odpovědnost za vízové
povinnosti cizích státních příslušníků do navštívených zemí. Prosím
mějte u sebe několik kopií cestovního dokladu, popřípadě
i v elektronické podobě (např. uložené v emailové poště). Tyto kopie
mohou usnadnit řešení mnoha situací.
******CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ (ZA PŘÍPLATEK)
Každý účastník zájezdu je povinen vycestovat do zahraničí s cestovním
pojištěním.
Cestovní kancelář REDOK TRAVEL má uzavřenou pojistnou smlouvu č.
1360500204 s pojišťovnou UNIQA a.s.
Pojištění není limitováno věkem účastníka. Pokud jste si
prostřednictvím CK zakoupili komplexní pojištění (nebo je již zahrnuto
v ceně zájezdu), jste pojištěni v následujícím rozsahu:
Pojištění léčebných výloh v zahraničí 7 000 000 Kč
Úrazové pojištění – trvalé následky úrazu 600 000 Kč
Úrazové pojištění – smrt následkem úrazu 300 000 Kč
Úrazové pojištění, nemocniční odškodné (hosp.+nemoc) 600 Kč/den
Pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví a věci 3. osoby 5 000 000
Kč
Pojištění zavazadel 20 000 Kč/ks (max. 40 000 Kč)
Pojištění storna zájezdu 15 000 Kč (spoluúčast klienta 20%)
Při pojistné události v zahraničí je třeba kontaktovat asistenční
službu v Praze – tel: +420 296 333 696, kde oznámíte, k jaké
pojistné události došlo a asistenční služba Vám poradí, jak dále
postupovat. Nezapomeňte s sebou Evropský průkaz zdravotního pojištění
(karta zdravotního pojištění v ČR). Smluvní vztah vzniká mezi klientem a
pojišťovnou, případné pojistné události řeší klient přímo
s pojišťovnou. Součástí pojištění je i automatické a bezplatné
prodloužení platnosti pojištění pro zpožděný návrat v případě, kdy
se pojištěná osoba z důvodu zásahu vyšší moci (např. uzavření
leteckého provozu, živelná pohroma v místě dovolené, apod.) nemůže
vrátit do ČR v původně plánovaném termínu. Pojištění léčebných
výloh a asistenčních služeb zahrnuje i pojištění plážových
adrenalinových aktivit, které si pojištěný může zakoupit podle svého
zájmu přímo na pláži (např. jízda na vodním skútru, jízda na banánu,
jachting, parasailing, vodní lyžování, potápění s instruktorem, apod.).
Pojištění storna obsahuje i pojištění z důvodu nedobrovolné ztráty
zaměstnání a pojištění nevyužité dovolené. Další informace
o pojištění jsou uvedeny na stránkách . Pojištění se řídí
Všeobecnými pojistnými podmínkami pro cestovní pojištění UCZ/Ces/14 a
Rámcovou pojistnou smlouvou. Pojištěný klient tímto potvrzuje, že se
seznámil s rozsahem pojištění, že převzal Všeobecné pojistné podmínky
pro cestovní pojištění, byl s nimi seznámen a souhlasí s jejich
zněním.
Cestovní kancelář je pojištěna v souladu se Zákonem č.159/1999
Sb., certifikát pojištění na **
Doplňující info k zájezdu
ELEKTRICKÉ ADAPTÉRY
Síťové napětí ve Španělsku je 230 V. Zástrčky mají dva kolíky
s kruhovým průřezem. Ve většině hotelů najdete zásuvky pro holicí
strojky, nabíječky mobilních telefonů i fény. Adaptér většinou není
potřeba (ale případně se dá půjčit na recepcích hotelů či
campingů).
******VELVYSLANECTVÍ A KONZULÁTY
Pokud ztratíte pas nebo potřebujete jinou pomoc, spojte se s velvyslanectvím
nebo konzulátem.
Velvyslanectví Madrid – Embajada de la República Checa
Avda. Pío XII, 22–24, 28016 Madrid
Telefon: +34 91 353 1880, sekretariát-91 353 1882, KO-91 353 1896–7
Fax: +34 91 353 1885, OEÚ – 91 353 1888, KO – 91 353 1898
Nouzová linka: +34 69 998 2307
E-mail: madrid@embassy.mzv.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí – pátek 08.00 – 12.30, 13.00 –
16.30
Úřední hodiny KO pro veřejnost: pondělí, úterý, čtvrtek 10.00 –
12.00, středa 10.00 – 14.00
Konzulární jednatelství Barcelona
Muntaner 263, 1C, 08021 Barcelona, 08021 Barcelona
Telefon: +34 932 413 236, +34 932 004 537 (od 10.00 do 13.00 hod.)
Fax: +34 93 241 3237
Nouzová linka: +34 619 266 039 (od 1.7.do 30.8.2019)
E-mail: barcelona@honorary.mzv.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí – pátek 10.00 – 13.00
Poznámka: KJ Barcelona je v prostoru honorárního konzulátu a je v provozu
během letní turistické sezóny od 1.7. – 30.8. 2019.
Honorární konzulát Barcelona
Carrer de Mallorca 272, 9–1, 08037 Barcelona
Telefon: +34 932 413 236, +34 932 004 537
Fax: +34 93 241 3237
E-mail: Barcelona@honorary.mzv.cz
Konzulární působnost konzulární obvod: autonomní společenství
Katalánsko (provincie Barcelona, Gerona, Lérida, Tarragona), provincie
Zaragoza, provincie Huesca
Úřední hodiny pro veřejnost: pondělí – pátek 10.00 – 13.00
České centrum Madrid
Avda. Pío XII, 22–24, 28016 Madrid
Telefon: +34 91 353 0623, 91 353 0622
Fax: +34 91 353 0624
E-mail: ccmadrid@czech.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí – pátek 08.00 – 16.30
******DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA
Tel. předvolba: +34
Tísňové telefonní číslo: 112
Občanská garda (Guardia Civil): 062
Národní policie (Policía Nacional): 091
Záchranná služba (Samur): 092
******DOPORUČENÍ PRO TURISTY
DROZD – Registrace občanů při cestách do zahraničí
Projekt „Dobrovolné registrace občanů České republiky při cestách do
zahraničí (DROZD) umožňuje českým občanům poskytovat na dobrovolném
základě informace o svém plánovaném pobytu v zahraničí.
******CELNÍ A DEVIZOVÉ PŘEDPISY
V rámci Evropské unie platí volný pohyb zboží, nicméně určitou
výjimkou z tohoto volného režimu je zboží, které podléhá spotřební
dani. Bez dodatečných poplatků je možné převážet v rámci zemí EU
limitované množství tohoto zboží pro osobní potřebu. Pro obecné
množstevní vymezení osobní spotřeby byly pro Španělsko stanoveny tyto
limity:
800 ks cigaret, 400 ks krátkých doutníků, 200 ks doutníků, 1 kg
tabáku, 10 l lihovin (tj. tvrdého alkoholu), 20 l produktů se středním
obsahem alkoholu (aperitivů), 90 l vína ( z toho max. 60 l šumivého
vína) a 110 l piva.
DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ
– Prosíme o důkladné označení Vašich zavazadel Vaším
jménem a CK REDOK- Účastníci zájezdu jsou povinni být v průběhu celého
zájezdu na smluveném místě a ve stanovenou dobu, kterou určí průvodce.
Nelze, aby z důvodu vaší nedochvilnosti byli ostatní klienti kráceni na
svých právech, jak v oblasti poznávání, ubytování, stravování a
dalších. V případě jakékoliv nedochvilnosti informujte prosím
neodkladně průvodce zájezdu. V místech srazu čeká autobus max. 30 min.,
při definitivním odjezdu do ČR pak maximálně 1 hod. V případě, že jde
o letecké zájezdy, návaznost na trajekt apod. je zde čekací doba pouze
30 min.). Cestovní kancelář ani dopravce za těchto okolností nenesou
žádnou morální ani finanční zodpovědnost.- CK nepřebírá odpovědnost
za jednání cestujících, které by bylo v rozporu se zákony příslušné
země.- Služby nečerpané vlastní vinou propadají bez náhrady.- Do autobusu
doporučujeme pohodlné oblečení, příruční zavazadlo a event. malý
polštářek pod hlavu či deku.- Je povolen převoz zavazadel do hmotnosti
15 kg/os. V případě nadváhy nemusí být zavazadla převzata
k přepravě. Rovněž nebudou převzata balení minerálních vod či jiných
nápojů.- Při odchodu z autobusu na výletech, při prohlídkách apod.,
neponechávejte v autobuse finanční prostředky, osobní doklady, platební
karty, fotoaparáty, kamery aj. cenné věci. Dopravce ani CK neodpovídá za
jejich případnou ztrátu nebo odcizení.- Nezapomeňte vzít s sebou léky,
které užíváte, pohodlnou obuv, deštník nebo pláštěnku a dobrou
náladu.- CK si vyhrazuje právo z organizačních důvodů změnit místo
ubytování dle Všeobecných smluvních podmínek.
V současné situaci je nutné počítat se zvýšenou kontrolou na hranicích
a je pro nutné dodržet množství alkoholu a cigaret deklarované
v odbavení.
Program zájezdu
dle katalogu, může být však přizpůsoben časovému limitu na
trase, počasí, nepředvídatelným okolnostem na cestě i po dobu konání
zájezdu. Změna programu vyhrazena!
******DŮLEŽITÉ POKYNY TÝKAJÍCÍ SE LETECKÉ PŘEPRAVY****Co si můžete
vzít do příručního zavazadla:
Je nepřípustné brát na palubu letadla nože, nůžky, pilníky a
jiné předměty ostré povahy, střelné zbraně a jejich imitace, tupé
předměty (obušky apod.), které mohou být využity jako zbraň, jakékoli
výbušné a hořlavé látky, jakékoli chemické nebo toxické látky. Dále
je zakázáno brát na palubu jakékoliv vlastní tekutiny (voda, nápoje,
sirupy, polévky), krémy, oleje, roztoky, spreje, parfémy, mascara, gely
vlasové a sprchové, tlakové nádoby, holicí pěny, deodoranty, pasty a
zubní pasty, krémy, směsi kapalných a pevných látek apod. Tyto předměty
je nutno umístit do zavazadel k odbavení. Uvedené tekutiny a gely mohou být
přepravovány pouze: v jednotlivých baleních o maximálním objemu 100ml
umístěných v jediném průhledném, opakovaně uzavíratelném plastovém
sáčku o maximálním objemu 1 litr a předložené k samostatné kontrole
mimo kabinové zavazadlo. Tekutiny, které můžete mít v kabinovém zavazadle
bez omezení: léky a dietní jídlo (doporučuje se lékařský předpis nebo
potvrzení). Kapalné léky mohou být převáženy v objemu větším než
100 ml, pokud je cestující potřebuje během cesty ze zdravotních důvodů.
Tyto léky musíte nahlásit zvlášť během bezpečnostní kontroly na
letišti.
Doplňující postupy bezpečnostních kontrolEvropská komise zavádí
povinné vyjímání elektronických zařízení (notebooky, rádia apod.) a
jejich samostatnou detekční kontrolu. Ta se týká i svrchního oblečení
(bund, kabátů apod.). Tato opatření jsou na letišti Václava Havla už
aplikována a opatření EU nebude mít vliv na stávající průběh
kontrol.Více informací o bezpečnostních pravidlech letiště
Praha:
Doprava na/z letiště v Praze
Každý účastník si zajišťuje sám. Na letiště je možné se dopravit
autobusem MHD č. 119 ze stanice metra A „nádraží Veleslavín" nebo ze
stanice metra B „Zličín“ autobusem č. 100. **
Parkování nejblíže letišti Václava Havla v PrazeVe spolupráci
se společností GO Parking můžete využít prostřednictvím následujícího
odkazu, popřípadě navštívit přímo oficiální stránky Při uvedení
promokódu RED026 získáte slevu na parkování na chráněném a hlídaném
parkovišti. Na letiště a z letiště vás odveze BEZPLATNĚ mikrobus
společnosti GO Parking – více na
Ohlasy klientů
07.10.2024
Dobrý den,
zájezd byl úžasný, měli jsme štěstí, vyšlo i počasí. A malá
skupina je vždy výborná.
Pan Dvořák opravu připravil to NEJLEPŠÍ. Tím, že se využívalo veřejné
dopravy, tak to bylo super, zapadli jsme mezi místní.
Průvodce byl velmi trpělivý.
Takže vše moc chválím, děkujeme a těšíme se na další.
Hana B.
23.09.2024
Dobrý den,
ráda bych poděkovala vaší cestovní kanceláři a průvodci, panu Jiřímu
Dvořákovi, za nádherný zájezd Severní Španělsko – Bilbao a San
Sebastian. CK za pořádání zájezdu, Jiřímu Dvořákovi za profesionální,
ale zároveň příjemný a obětavý přístup k nám klientům, za pestrou a
promýšlenou náplň zájezdu, za ubytování v pěkném a čistém hotelu
13 minut od centra, za cestování hromadnou dopravou a kontakt s místními
lidmi a poznáním jejich mentality. Zajímám se o moderní architekturu a
moderní umění, takže jsem od zájezdu očekávala hodně, ale musím říct,
že jsem ze zájezdu nadšena. Byl skutečně nádherný. Zájezdu se nedá nic
vytknout.
Jana K.