Důležité listiny
Certifikát
pojištění [PDF]
Pojištění
záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře [PDF]
Koncesní
listina [PDF]
Všeobecné
smluvní podmínky [PDF]
Smluvní podmínky
I. Úvodní ustanovení
- Sport-S, s.r.o. (dále jen Sport-S) je cestovní kanceláří na základě koncese ev. č. 350301–24021–00 podle zákona č.159/99 Sb.
- Sport-S:
- organizuje v zahraničí i v tuzemsku akce, tj. sportovní a poznávací zájezdy a pobyty pro jednotlivce a skupiny s předem vypsaným programem se stanoveným rozsahem kombinací služeb a cenou (dále jen zájezdy), dále sportoní programy a akce, tj. zájezdy, pobyty a programy na objednávku,
- zprostředkovává prodej jednotlivých služeb cestovního ruchu (prodej letenek, trajektů, pojištění, voucherů na ubytování, skipasů apod.).
- Vzájemný vztah a právní poměr mezi Sport-S a zákazníkem se řídí ustanovením Občanského zákoníku a zákona č.159/1999 Sb. a je upraven v těchto Všeobecných smluvních podmínkách.
- Účastníci akce:
- Účastníkem se stává zákazník, tj. jednotlivec, kolektiv, organizece či firma, uzavřením smluvního vztahu se Sport-S. Předpokládá se, že účastník bude splňovat fyzické a psychické nároky vybrané akce.
- Účastník mladší 18 let se může akce zúčastnit jen s písemným souhlasem svého zákonného zástupce.
- Účast osob mladších 15 let je možná pouze v doprovodu dospělé osoby s výjimkou akcí určených pro děti a mládež.
- Účastníkům starším 70 let doporučujeme svou účast na akci konzultovat s lékařem.
- Náhradníci akce:
Je-li kapacita účastníků dané akce naplněna, může být zákazník se svým souhlasem zařazen do seznamu náhradníků. Sport-S vyrozumí náhradníka o možnosti jeho zařazení na akci. II. Vznik smluvního vztahu
- Zákazník si může místo na akci rezervovat ve všech prodejních místech Sport-S, u všech zplnomocněných prodejců (dále jen prodejců) a prostřednictvím internetu.
- Na základě předběžné písemné, osobní, telefonické či e-mailové přihlášky zákazník obdrží přihlášku na akci resp. cestovní smlouvu.
- Sport-S (prodejce) rezervuje zákazníku přihlášená místa. Rezervace platí max. 10 kalendářních dnů. Do termínu rezervace je zákazník povinen doručit Sport-S (prodejci) vyplněnou a podepsanou přihlášku resp. cestovní smlouvu a zaplatit požadovanou zálohu.
- V případě doručení úhrady a přihlášky (cestovní smlouvy) po rezervační lhůtě nebo je-li přihláška vyplněna neúplně či chybí-li podpis, Sport-S (prodejce) si vyhrazuje právo přihlášku neakceptovat a rezervované místo nabídnout dalšímu zájemci.
- Smluvní vztah mezi Sport-S a zákazníkem vzniká na základě zákazníkem (příp. jeho pravomocným zástupcem) podepsané písemné přihlášky, resp. cestovní smlouvy potvrzené Sport-S, (příp. jejím prodejcem) a úhrady zálohy na účet Sport-S. Předáním vyplněné a podepsané přihlášky (cestovní smlouvy) zákazník stvrzuje, že tyto Všeobecné smluvní podmínky Sport-S uznává a souhlasí s nimi. Potvrzením přihlášky (cestovní smlouvy) se Sport-S zavazuje zákazníkovi zabezpečit služby v dohodnutém rozsahu a kvalitě.
- Sport-S vydává katalogy akcí ve velkém předstihu. Vyhrazuje si proto právo oznámit před uzavřením cestovní smlouvy změnu údajů uvedených v katalogu. V takovémto případě, kdy údaje na přihlášce (v cestovní smlouvě) a v katalogu se odlišují, jsou závazné údaje, uvedené na přihlášce (v cestovní smlouvě).
- Účastníkem akce s nárokem na poskytnutí cestovních služeb se zákazník stává až po zaplacení ceny v plné výši.
- Po zaplacení celé ceny akce obdrží účastník cestovní doklady s vyznačenými sjednanými službami a podrobné informace k akci. Cestovní doklady jsou nezbytné pro účast na akci.
- Na základě přání zákazníka může Sport-S provést, jen pokud je to možné, změnu v termínu akce a změnu ubytování v rámci místa pobytu. Sport-S je oprávněna za provedení změny v termínu akce a změny typu ubytování požadovat úhradu poplatku ve výši 300 Kč.
III. Platební podmínky
- Zákazník je povinen uhradit cenu zájezdu před jeho zahájením a ceny jednotlivých služeb před jejich poskytnutím.
- Zákazník je povinen při vzniku smluvního vztahu uhradit zálohu ve výši minimálně 30% z celkové ceny (včetně fakultativních služeb a příplatků) u akce s leteckou přepravou a ve výši 50% z celkové ceny (včetně fakultativních služeb a příplatků) u ostatních akcí. Zálohu je nutné uhradit do termínu rezervace.
- Doplatek celkové ceny je zákazník povinen uhradit nejpozději do 30 dnů před realizací akce. V případě vzniku smluvního vztahu v době kratší než 30 dnů před realizací akce je zákazník povinen uhradit 100% celkové ceny najednou do termínu rezervace.
- Způsob platby: převodem na účet Sport-S, složením hotovosti v prodejních místech Sport-S, platební kartou, složenkou nebo udělením plné moci prodejci k provedení úhrady zálohové platby. Poukazuje-li zálohovou platbu Sport-S prodejce, rozumí se, že zákazník udělil pověření k provedení této platby. Za řádnou a včasnou úhradu zálohové platby odpovídá Sport-S vždy zákazník. Doplatek zájezdu uhradí zákazník přímo Sport-S. Za zaplacení ceny se považuje podle formy úhrady den převzetí hotovosti či platby platební kartou a nebo den připsání platby na účet Sport-S.
- V případě nedodržení termínu úhrady ceny akce zákazníkem a to ani v dodatečně stanovené náhradní lhůtě, je Sport-S oprávněna jeho účast na akci zrušit s tím, že náklady spojené se zrušením účasti (stornopoplatky) hradí zákazník.
- Všechny přijaté úhrady jsou až do dne ukončení akce (do poslední poskytnuté služby) účtovány jako zálohy.
IV. Cena
- Cena akce nebo služby je smluvní cenou mezi účastníkem a Sport-S.
- Cenou se rozumí cena uvedená na přihlášce (cestovní smlouvě), která zahrnuje sjednané služby, které jsou pro každou akci předem stanovené nebo dohodnuté (u akcí na objednávku) a které jsou potvrzeny v cestovních dokladech. Ceny u zahraničních akcí vycházejí ze směnných kurzů platných v době vydání katalogu (tj. 29.8.2011 pro Lyžování a snowboarding 2011–2012). Případné slevy, vyhlášené Sport-S po datu podpisu přihlášky (cestovní smlouvy) zákazníkem nezakládají právo zákazníka na zlevněnou cenu.
- Za služby, které jsou součástí akce a které účastník vlastní vinou nevyužije, se náhrada neposkytuje.
- Sport-S má právo jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu uvedenou v cestovní smlouvě, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny v případě, že dojde ke zvýšení:
- ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot, nebo
- plateb spojených s dopravou, např. letištních, bezpečnostních, lodních nebo silničních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu, nebo
- směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10%, pokud k této změně dojde do 21. dne před zahájením zájezdu.
Písemné oznámení o zvýšení ceny zašle Sport-S zákazníkovi nejpozději 21 dnů před zahájením zájezdu. Zákazník je povinen do 5 dnů od oznámení o zvýšení ceny zájezdu rozdíl uhradit.
- Je-li Sport-S nucena zvýšit cenu zájezdu za jiných než výše uvedených podmínek, navrhne účastníkovi změnu cestovní smlouvy (viz dále).
V. Práva a povinnosti zákazníka K základním právům zákazníka patří:
- právo na řádné poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb
- právo na informace o všech skutečnostech, které jsou Sport-S známy a které se dotýkají smluvně dojednaných a zaplacených služeb.
- právo být seznámen s případnými změnami programu akce, rozsahu služeb a ceny
- právo zrušit svoji účast kdykoliv před zahájením čerpání služeb odstoupením od smlouvy za podmínek dle čl. VII (stornopodmínky)
- právo písemně doporučeným dopisem nebo osobně na prodejní místo, kde byl uzavřen smluvní vztah oznámit Sport-S účast jiné osoby na akci místo něho. V oznámení musí současně uvést prohlášení nového zákazníka, že souhlasí s cestovní smlouvou a splňuje všechny podmínky k účasti na akci; toto oznámení musí být doručeno Sport-S nejpozději v termínu 30 dnů před realizací u akcí s leteckou dopravou, u ostatních akcí14 dnů před jejich realizací. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny akce a nákladů, které Sport-S vzniknou v souvislosti se změnou zákazníka.
- právo na reklamaci vad v souladu s reklamačním řádem
- právo na ochranu dat, která uvádí v přihlášce na akci a v dalších dokumentech, před nepovolanými osobami
- u zájezdu právo obdržet spolu s cestovní smlouvou doklad o povinném smluvním pojištění Sport-S pro případ jejího úpadku, obsahující označení pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události
K základním povinnostem zákazníka patří:
- poskytnout Sport-S součinnost potřebnou k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména úplné a pravdivé vyplnění potřebných formulářů a předložení potřebných dokladů (fotografie, pas, event. formuláře žádosti o víza, souhlas zákonného zástupce při účasti osoby mladší 18 let bez jeho doprovodu atd.)
- zajistit u osob mladších 15 let doprovod a dohled dospělého účastníka v průběhu akce, pokud se nejedná o akci, jehož účastníkem je nezletilá osoba, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje
- nahlásit účast cizích státních příslušníků na akci
- informovat všechny spolucestující osoby, ve prospěch kterých cestovní smlouvu uzavřel o podmínkách smlouvy a o všech údajích, pokynech, informacích a dalších skutečnostech, které obdržel od Sport-S. Zákazník prohlašuje, že ručí i za závazky ostatních spolucestujících osob, jejichž jménem jedná a v jejichž prospěch cestovní smlouvu uzavřel.
Cestovní smlouva se vztahuje na všechny osoby uvedené v přihlášce a případné příloze. Jedná-li zákazník za firmu či organizaci, musí kromě podpisu opatřit cestovní smlouvu jejím razítkem a adresou, tel/fax. spojením, bankovním spojením, IČO a DIČ.
- zaplatit cenu akce v souladu s čl. III a IV těchto podmínek a prokázat to dokladem o zaplacení; neuhradí-li zákazník celou cenu akce ve stanoveném termínu, má Sport-S právo jeho účast stornovat a účtovat odpovídající stornopoplatek. Zákazník se zavazuje uvádět do variabilního symbolu při provádění plateb kód akce nebo rezervační číslo, event. číslo faktury; v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že jeho platba nebude zaevidována a bude z akce vyřazen.
- bez zbytečného odkladu sdělovat Sport-S své stanovisko k případným změnám v podmínkách a obsahu sjednaných služeb
- převzít od Sport-S doklady potřebné pro čerpání služeb
- dostavit se ve stanoveném čase na místo srazu se všemi doklady požadovanými podle cestovních pokynů
- při cestách do zahraničí mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí (cestovní doklad, víza, doklad o zdravotním pojištění, očkovací průkaz atp.– pokud jsou vyžadovány); cizí státní příslušníci jsou povinni se informovat o vízové povinnosti u zastupitelství zemí, kam cestují, resp. které budou projíždět a potřebná víza si obstarat.
- řídit se pokyny průvodce zájezdu, vedoucího akce nebo jiné Sport-S určené osoby a dodržovat stanovený program, dodržovat předpisy platné v navštívené zemi, resp. místě a objektu
- zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit, poškodit nebo omezovat ostatní účastníky akce
- uhradit event. škodu, kterou způsobil v dopravním prostředku nebo v ubytovacím aj. zařízení, kde čerpal služby zajištěné dle cestovní smlouvy
VI. Změny dohodnutých služeb a zrušení smlouvy ze strany Sport-S Před zahájením zájezdu a čerpání služeb
- Pokud nastanou okolnosti, které Sport-S brání poskytnout služby podle sjednaných podmínek, je povinna provést odpovídající změny (např.programu, trasy nebo ceny) nebo zájezd zrušit. Takové změny je Sport-S povinna oznámit zákazníkovi bez zbytečného odkladu.
- Zákazník má právo na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené ceny nebo zálohy, příp. na převod zaplacené částky na úhradu ceny náhradního plnění bez jakýchkoliv stornopoplatků:
- při zrušení zájezdu ze strany Sport-S
- při změně termínu konání zájezdu o více než 2 dny
- při závažné změně programu, trasy poznávacích zájezdů, místa ubytování pobytových zájezdů, způsobu přepravy a ceny zájezdu; za závažnou změnu se nepovažuje změna ubytovacího objektu, pokud je náhradní objekt stejné nebo vyšší kategorie, změna pořadí míst navštívených po trase, změna příjezdové/odjezdové trasy z dopravních, bezpečnostních apod. důvodů
- Pokud zákazník neodstoupí od smlouvy ve lhůtě 5 dnů od doručení oznámení o změnách, má se za to, že s její změnou souhlasí.
- Sport-S si vyhrazuje právo zrušit akci, jestliže nebylo dosaženo minimálního počtu účastníků uvedeného u jednotlivých akcí; o zrušení akce je Sport-S povinna zákazníka písemně informovat nejpozději:
- 7 dnů před začátkem zájezdu – Evropa a Česko (písemně)
- 21 dnů před začátkem zájezdu – mimo Evropu (písemně)
- 2 dny před začátkem u jednodenních a kratších akcí
V průběhu zájezdu
- Sport-S je oprávněna provádět operativně změny programu a poskytovaných služeb v průběhu zájezdu, pokud z vážných důvodů není možné původně dohodnutý program a služby dodržet. V takovém případě je Sport-S povinna:
- zabezpečit náhradní program a služby v rozsahu a kvalitě pokud možno shodné nebo blížící se k původním podmínkám, resp. odpovídající zaměření zájezdu
- vrátit účastníkovi zaplacenou cenu neposkytnutých služeb, za které nebylo poskytnuto náhradní plnění poskytnout účastníkovi slevu z ceny služeb, které byly zahrnuty do ceny zájezdu a nebyly poskytnuty v plném rozsahu a kvalitě.
- V případě, že Sport-S zajistí jako náhradní plnění služby stejné nebo vyšší kvality (např. ubytování v jiném hotelu stejné nebo vyšší třídy), jsou další nároky zákazníka vůči Sport-S vyloučeny.
- Sport-S si vyhrazuje právo na změnu věcného i časového programu z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodu rozhodnutí státních orgánů nebo mimořádných okolností (nejistá bezpečnostní situace, stávky, dopravní problémy, neštěstí a další okolnosti, které Sport-S nemohla ovlivnit ani předvídat) a nepřebírá odpovědnost za důsledky, plynoucí ze změny programu a ceny akce.
- U zájezdů jsou první a poslední den určeny především k zajištění dopravy, transferů a ubytování a nejsou považovány za dny plnohodnotného rekreačního pobytu. V tomto smyslu nelze tudíž reklamovat event. zkrácení „pobytu“.
- Sport-S neručí za případné zpoždění z technických důvodů, z důvodů nepříznivého počasí, příp. z důvodu přetížení komunikací, hraničních přechodů, stávek či vyšší moci; cestující musí při plánování přípojů, dovolené, obchodních termínů apod. brát možnost výraznějšího zpoždění v úvahu. V případě zpoždění nevzniká účastníkovi právo na odstoupení od smlouvy ani na slevu či jiné odškodnění.
VII. Odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka, stornopoplatky
- Zákazník má právo kdykoliv před začátkem akce odstoupit od cestovní smlouvy. Toto odstoupení musí být písemné.
- Smluvní vztah je zrušen a účast stornována ke dni, kdy je písemné odstoupení (storno) doručeno Sport-S.
- Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, je povinen uhradit Sport-S veškeré účelně vynaložené náklady, které v důsledku toho Sport-S vznikly, a to až do skutečné výše těchto nákladů, nejméně však za každou osobu z celkové ceny následující stornopoplatky:
5 % při odstoupení do 45 dnů před zahájením akce 15 % při odstoupení 45–30 dnů před zahájením akce 30 % při odstoupení 29–15 dnů před zahájením akce 60 % při odstoupení 14–8 dnů před zahájením akce 80 % při odstoupení 7–3 dny před zahájením akce 100 % při odstoupení 2 a méně dnů před zahájením akce a při nenastoupení na akci Celkovou cenou se rozumí plná prodejní cena včetně všech objednaných fakultativních služeb a příplatků. Při určení počtu dnů pro výpočet stornopoplatků se do stanoveného počtu dnů započítává i den, kdy došlo ke stornování akce. Do počtu dnů se nezapočítává den začátku akce (odletu, odjezdu či nástupu). Pokud se účastník nedostaví na akci nebo zmešká odjezd/odlet nebo musí být z akce vyloučen, má Sport-S nárok na úhradu plné ceny. V případě, že účastník v průběhu akce svévolně zruší její část nebo nevyčerpá některou ze zaplacených služeb, nemá nárok na finanční náhradu za nečerpané služby.
- Stornopoplatky účastník neplatí, pokud za sebe vyšle náhradníka.
- Sport-S a účastník akce se dohodli, že pohledávka na zaplacení stornopoplatku se započte s pohledávkou na vrácení poskytnuté zálohy. Poskytnutá záloha po odečtení stornopoplatku bude účastníkovi vrácena do 30 dnů po doručení oznámení o stornu Sport-S (prodejci).
VIII. Reklamace, odpovědnost za škody
- Účastník má právo reklamovat služby, které mu nebyly poskytnuty v plném rozsahu či kvalitě.
- Účastník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu pokud možno na místě jejího vzniku tak, aby mohla být okamžitě sjednána náprava. Reklamaci uplatňuje u vedoucího akce (event. delegáta) Sport-S nebo u poskytovatele služeb. Uplatnění rekladamce může zákazník provést buď ústně nebo písemně s uvedením data, předmětu reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Vedoucí zájezdu nebo jiný zástupce pověřený Sport-S je povinen sepsat se zákazníkem reklamační protokol, resp. vydat písemné potvrzení o přijetí reklamace.
- Účastník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace. Na opožděné a nedoložené reklamace nebude brán zřetel.
- Sport-S neručí za úroveň cizích služeb u akcí, které si účastník objedná na místě u průvodce, hotelu či jiné organizace.
- Není-li možné vyřídit reklamaci na místě, musí ji účastník uplatnit u Sport-S bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 měsíců ode dne, kdy měla být akce ukončena, jinak právo zaniká.
- Dojde-li k okolnostem, jejichž vznik, průběh a následek není závislý na činnosti a postupu Sport-S (vis major) nebo k okolnostem na straně účastníka, na základě kterých účastník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a Sport-S zabezpečené služby, nevzniká účastníkovi, pokud není dohodnuto jinak, nárok na úhradu nebo slevu z ceny těchto služeb.
Přeruší-li Sport-S akci z důvodu vyšší moci, je povinna učinit veškerá opatření k dopravě cestujícího zpět.
- Sport-S neodpovídá za škodu, pokud byla způsobena:
- účastníkem
- třetí osobou, která není spojena s poskytováním akce
- neodvratitelnou událostí, které nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze požadovat.
IX. Pojistné podmínky
- Pokud je pojištění součástí ceny akce, je v ceně akce výslovně uveden typ a druh pojištění.
- Není-li pojištění součástí ceny akce, má účastník možnost si pojištění individuálně sjednat u Sport-S.
- Údaje nutné k sjednání pojištění jsou uvedené v kapitole Pojištění. Pokud účastník tyto údaje Sport-S nedoručí, je Sport-S zproštěna povinnosti účastníkovi pojištění sjednat.
- Pojistný vztah vzniká výhradně mezi zákazníkem a pojišťovnou, Sport-S je pouze smluvním zprostředkovatelem.
- Plné znění konkrétních pojistných podmínek je k nahlédnutí v kancelářích Sport-S.
X. Povinné smluvní pojištění Sport-S V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu uzavřela Sport-S pojistnou smlouvu č. 11 6 2216 o pojištění záruky (kauce) pro případ úpadku cestovní kanceláře s UNION poisťovňou, a.s.. Doklad o pojištění, včetně pojistných podmínek a způsobu oznámení pojistné události obdrží zákazník při uzavření cestovní smlouvy na zájezd. XI. Přechodná a závěrečná ustanovení Tyto všeobecné podmínky vstoupily v platnost dne 1. 9. 2011 a platí pro akce CK Sport-S uvedené na webu a rovněž pro akce na objednávku, které budou realizovány po tomto datu. Eventuální neplatnost jednotlivých ustanovení nemá vliv na celkovou platnost podmínek a smlouvy.