Možnosti dopravy
- letecky
Možnosti stravování
- bez stravování
Slevy
- Poznávací – Maximální sleva 1800 Kč
1. den
Odlet z Prahy v 14:05 hod., přílet na Island ve 16:00 místního času (o dvě hod. méně). Přesun po Ring route 1 na sever ostrova na ubytování. Cestou se budeme kochat impozantním masívem Esja, překonáme Hvalfjördur podmořským tunelem, zastavíme v městečku Borganes, prohlédneme si pozoruhodný kráter Grabrók.
2. den
Navštívíme starou farmu – skanzen Glaumbaer. Jedná se o unikátní soubor drnových budov – typickou islandskou architekturu zdokonalovanou od počátků osídlení. Zde si můžete udělat obrázek o způsobu života místních obyvatel v 18. a 19. století. Rybářský přístav Siglufjördur bude nejsevernějším bodem naší cesty. Od počátku 20. století byl centrem rybolovu severního Islandu. Budete zde mít možnost navštívit zajímavé muzeum, zaměřené na lov a zpracování sleďů. Dlouhými tunely, které vybudoval Metrostav, se dostaneme do největšího islandského fjordu – Eyjafjörduru, v jehož závěru leží druhé největší město Islandu – Akureyri, jemuž se také někdy říká Hlavní město severu. Akureyri se pyšní největším počtem slunečných dnů na Islandu. Obklopuje jej kulisa vysokých hor, kde se nachází největší lyžařské středisko v zemi. Po prohlídce města budeme pokračovat ke známému vodopádu Godafoss, který patří mezi nejkrásnější vodopády na severu ostrova. Jeho název (vodopád Bohů) pochází z období přijetí křesťanství (r. 1000 n.l.), kdy místní náčelník vhodil do tohoto vodopádu své pohanské bůžky, čímž stvrdil přijetí nového náboženství.
3. den
Dnes nás bude čekat jezero Mývatn (Komáří jezero), které vzniklo při jedné z erupcí, kdy lávové proudy přehradily odtok vody. Místní zvláštností jsou tzv. pseudokrátery, které tvoří v jezeře ostrůvky. Ptáci zde nacházejí dostatek potravy, proto zde hnízdí nejvíce druhů z celého Islandu, včetně vzácného hohola islandského. K jejich ochraně zde byla zřízena přírodní rezervace. Celé oblasti dominuje sopka Krafla se zajímavou kalderou. Dále uvidíme geotermální oblast Námaskard – oblast bahenních sopek, kráter Hverfjall – 420 m vysoký tufový prsten, jeskyni Grjótagjá s termální vodou o teplotě 45 stupňů. Uvidíme i lávové pole a roztodivné útvary vzniklé sopečnou činností před zhruba 2 tisíci lety – Dimuborgir.
4. den
Navštívíme přístav Húsavík, kde jsou nejlepší podmínky pro pozorování velryb, případně můžete zvolit prohlídku musea velryb (fakultativní akce). Projdeme se kaňonem Ásbyrgi, který vytvořila ledovcová řeka Jökulsá i Fjöllum. V NP Jökulsárgljúfur můžeme obdivovat unikátní čedičové útvary. Nachází se zde i nejmohutnější vodopád Islandu i Evropy – Dettifoss 100m široký, 44 m vysoký. Průtok hodně závisí na roční době, neboť pramení z ledovce Vatnajökull hluboko ve vnitrozemí.
5. den
Zastavíme se na kávu na farmě Mödrudalur, což je nevýše položené obývané místo na Islandu, dál pokračujeme pustým vnitrozemím zpestřovaným řadou jezer. Jako orientační bod nám bude sloužit nejvyšší samostatně stojící hora Snaefell (1833 m.n.m.). Využijeme možnosti vykoupat se cestou v jezírku, do něhož padá teplý vodopád, jehož voda má přesně tu teplotu, která potěší cestovatele v chladných dnech. Na závěr dne si prohlédneme vodní dílo a monumentální kaňon Kárahnjúkar.
6. den
Vystoupáme k třetímu nejvyššímu vodopádu Hengifoss, který je zasazen v čedičové stěně. Odsud se vydáme na jih do jihovýchodních fjordů. Tato panoramatická cesta lemující mořské pobřeží patří k jedněm z nejkrásnějších. Den zakončíme u jednoho z největších lákadel jihovýchodního pobřeží – ledovcové laguny Jökulsárlón. Ledové kry, které se odsud dostávají do moře, jsou posléze vyplavovány na černou pláž, která proto dostala název Diamantová.
7. den
Navštívíme NP Skaftafell s jeho ledovci a vodopádem Svartifoss. Projdeme se kolem unikátního kaňonu Fjadrárgljúfur, vytvořeného erozí ledovcovými vodami před 2 mil. let. Tento kaňon zpopularizoval ve svém videoklipu Justin Bieber, což vyvolalo takový zájem turistů, že musel být na čas uzavřen, protože hrozilo zničení místní přírody. Městečko Vík, Černá pláž, útes Dýrholaey, vodopád Skogafoss. Pak nás už čeká přesun na kratší prohlídku nejsevernějšího hlavního města Reykjavíku. Ubytování nedaleko letiště.
8. den
V časných ranních hodinách přesun na letiště a v 7:30 hod. odlet z Keflavíku, přílet do Prahy v 13:15 hod.
rychly_prehled
Zájezd s českým průvodcem, vozidlem 4×4 pro 8 osob – skupina max. 8 osob
Počet dní
8denní letecký zájezd
strucna_trasa
městečko BORGANESkráter GRABRÓKKEFLAVÍKskansen GLAUMBAERrybářský přístav SIGLUFJÖRDURAKUREYRIvodopád GODAFOSSjezero MÝVATNpozorování velryb v HÚSAVÍKUkaňon ÁSBYRGIJÖKULSÁ Á FJÖLLUMvodopád DETTIFOSSvodopád HENGIFOSSjezero LÖGURINpřístav HÖFNledovcová laguna JÖKULSÁRLÓNledovce národního parku SKAFTAFELLměstečko VÍKČerná plážútes DÝRHOLAEYvodopád SKOGAFOSSREYKJAVÍK
popis_uvod
Island je ostrov ležící v Severním Atlantiku v těsné blízkosti polárního kruhu. Své poloze v oblasti Středoatlantského hřbetu, na rozhraní dvou kontinentálních desek, kde se magma nachází velmi blízko pod povrchem, vděčí za mimořádně bohatou sopečnou aktivitu. S tímto souvisí i častý výskyt horkých pramenů a gejzírů. Typickým rysem zdejší krajiny je množství jezer a řek s mnoha vodopády. Zhruba 11% ostrova je pokryto ledovci, pod nimiž jsou ukryty aktivní vulkány. Právě proto se i vžilo označení „Ostrov ohně a ledu“.Doprava na Islandu a průvodce. Doprava bude zajištěna vozidlem 4×4 pro 8 osob + řidič. Z toho vyplývá, že maximální velikost skupiny bude 8 osob a přístup ke každému zákazníkovi naprosto osobní. Řidičem a průvodcem v jedné osobě bude pan Jan Smejkal, který se touto činností na Islandu zabývá již dlouhá léta, vždy po celou letní sezónu a za tu dobu měl příležitost se seznámit se všemi krásami, které tento ostrov nabízí.Počasí je zde proměnlivé, severské, na jihozápadě zmírňované Golfským proudem s častějšími srážkami, provázených silným větrem. V plném létě slunce zapadá na necelé 2 hodiny, v nejhlubší zimě vydává skomíravé světlo sotva čtyři hodiny denně.Historie ostrova je neméně zajímavá. Za jeho objevení a osídlení se zasloužili Vikingové převážně z Norska, kteří na svých lodích podnikali odvážné objevitelské cesty severním Atlantikem, přes Grónsko až do Severní Ameriky. Zdejší obyvatelé byli od pradávna nuceni vzdorovat drsnému podnebí, přírodním živlům i ničivým katastrofám. V dnešní době se Island řadí mezi země s nejvyšší životní úrovní. Na ostrově žije 350.000 obyvatel, z toho asi 2/3 v Reykjavíku a jeho blízkém okolí.Vnitrozemí je neobydlené. Díky neexistenci průmyslu a jiných zdrojů znečištění si návštěvník na ostrově užívá nejčistšího vzduchu a vody. Island věnuje velkou pozornost ochraně životního prostředí.Cesty do vnitrozemí jsou nezpevněné, s množstvím brodů. Často vedou pískem a lávovými poli, proto jsou určena výhradně pro terénní vozidla. Pro přepravu na ostrově využíváme výhod vozidla s pohonem všech kol, které nám umožňuje navštívit oblasti a místa běžným vozidlům nedostupná.
Poznámka
Změna programu vyhrazena dle pokynů průvodce, v případě nenadálých událostí nebo špatného počasí !!
Cena zahrnuje
- 7nocí v penzionech nebo chatkách
- dvoulůžkové pokoje
- společné sociální zařízení
- leteckou přeprava Praha – Island – Praha
- dopravu autem s pohonem všech kol pro 8 osob + řidič po Islandu
- služby řidiče a průvodce po Islandu v jedné osobě
Cena nezahrnuje
- komplexní pojištění
cena_priplatky_pruvodce
vstup do skanzenu, muzea – 2× 1500 ISK, pozorování velryb cca 11000 ISK, projížďka obojživelným vozidlem po ledovcové laguně cca 5900 ISK