dynamicky se rozvíjející středisko mnoha příjemných překvapení s jednou zcela převratnou „skoronovinkou“ – lyžařským propojením Ponte di Legna s Tonale i ve směru vzhůru aneb dlouholeté naděje a očekávání se před 3 lety konečně převtělily v realitu všedního dne
více než různorodá a na rozdíl od let minulých navíc i kompletně vzájemně propojená lyžařská nabídka předkládající v Ponte di Legnu to, co nemá Tonale, a naopak
ledovec Presena s nadmořskou výškou až 3.016 metrů aneb nejen garance celoročního lyžování, ale především jistota kvalitního sněhu v jarním období opalování a vyšších teplot
ojediněle fantastická černá sjezdovka doslova padající z Passo Paradiso do Tonale lákající každého stále znovu a znovu a častokrát ani nedovolující odejít
široký, přehledný a sluncem stále zalitý jižní svah v Tonale nabízející tratě spíše středně a méně náročné
dlouhé a nadmíru kvalitní sjezdovky obtékající Monte Serodine řadící se k absolutní špičce „italských červených“
častokrát opomíjený a ještě 5 let zpátky spíše menší skiareál v Ponte di Legnu nabyvší svým „protažením“ až do Temú mnohonásobně na atraktivnosti
stále poloprázdné, přesto však výborné, severně orientované tratě vyšších obtížností aneb leckdo ubytovaný v „Ponte“ či Temú do Tonale ani nedojede
nadstandardně široká paleta volného terénu v podobě několika desítek kilometrů adrenalinového lyžování jiného rozměru
vysoká přepravní kapacita stále se modernizujících přepravních zařízení aneb nejen 4 před čtyřmi lety nové sedačky ve směru na Temú, v témže roce vyměněná „historická dvojka“ v Ponte di Legnu a jen o rok starší přírůstek v podobě nového „vajíčka“ z Tonale na Presenu, který nahradil pomalou kabinu důchodového věku a zásadní místní nedostatek tak posunul jen do roviny pouhých vzpomínek, ale zejména již v úvodu nastíněná „funglovka“ propojivší Ponte di Legno s Tonalem
nadstandardní snowpark, pestrý výběr skialpinistických itinerářů, ideální „začátečnické“ svahy, dennodenní „manšestr“ i abnormálně příznivé sněhové podmínky podpořené navíc dokonalým a 100 % areálu pokrývajícím systémem umělého zasněžování aneb zde již jen „vedlejší“ argumenty pro dokreslení kvality, šíře a komplexnosti místní „bílé“ nabídky
romantické centrum malebného Ponte di Legna versus typicky protikladné a téměř jen lyžařským turismem celoročně žijící Tonale, tedy za klidnou dovolenou do údolí a za rušnou zábavou „na kopec“
a v neposlední řadě i téměř kompletní infrastruktura včetně pestré palety polyžařského vyžití a široký výběr ubytovacích kapacit v různých cenových i kvalitativních hladinách, téměř vždy však v těsné blízkosti lyžařské nabídky
Lyžařské terény
- Délka sjezdových tratí: 10 + 40 + 11 + 0 = 61 km
- Počet sjezdových tratí (zasněž.): 6 + 25 + 15 + 0 = 46 (101.64%)
- běžecké tratě: 40 km
- snowpark: 1
Přepravní zařízení
- počet kabin, sedaček a vleků: 3 + 19 + 7 = 29
- celková hodinová kapacita: 49200 osob
Poloha a vzdálenost
- Nadmořská výška lyž. areálu: 1121 – 3016 m
- Převýšení lyžařského areálu: 1895 m
- Praha 770 km, Brno 845 km
DALŠÍ INFORMACE O LYŽOVÁNÍ V TONALE / PONTE DI LEGNO
TYPY SKIPASŮ
Tonale / Ponte di Legno platí pro skiareál Tonale / Ponte di Legno Skirama platí navíc pro neomezený počet jednodenního lyžování ve všech dalších střediscích Skirama Dolomiti Adamello Brenta Super Skirama platí neomezeně ve všech 8 střediscích Skirama Dolomiti Adamello Brenta; skipasy Super Skirama sice z důvodu polohy Tonale / Ponte di Legna nedoporučujeme, přesto Vám je rádi nabídneme na vyžádání
MÍSTNÍ VZDÁLENOSTI
Tonale Ponte di Legno: 10 km Temú: 14 km Marilleva 900: 20 km Madonna di Campiglio: 39 km dálnice: 70 km
ORGANIZACE MÍSTNÍHO SKIBUSU
skibus po Tonale; skibus po Ponte di Legnu; „meziměstské“ linky Tonale – Marilleva 900 a Tonale – Folgarida – Madonna di Campiglio
DŮLEŽITÉ UPOZORNENÍ
tratě zakreslené tečkovanou červenou čarou představují doporučené volné terény a skialpinistické itineráře a v údajích viz výše nejsou zahrnuty
DOPORUČENÉ TRASY Z ČR DO TONALE / PONTE DI LEGNO
Plzeň, Rozvadov CZ/D, Regensburg, Mnichov České Budějovice, Dolní Dvořiště CZ/A, Linz, Salzburg, A/D Brno, Mikulov CZ/A, Vídeň, Linz, Salzburg, A/D a dále D/A, Innsbruck, Brenner A/I, Bolzano, dálniční sjezd S. Michele / Mezzocorona, Mezzolombardo, Cles, Malé, Mezzana, Tonale