VŠEOBECNÉ PODMÍNKY CK Mayer + Crocus s.r.o. byla zapsána do Obch. rejstříku dne 12. 11. 1997 Krajským soudem v Praze v oddíle C, vložka 55635. CK Mayer + Crocus s.r.o. je pojištěna proti úpadku u pojišťovny UNIQA. Vzájemný smluvní vztah mezi cestovní kanceláří Mayer + Crocus s.r.o. (dále jen CK) a klientem je upraven těmito „Všeobecnými podmínkami“, které jsou závazné pro obě strany.
1. Přihlášení na zájezd Klient je zařazen do zájezdu a smlouva mezi ním a CK je uzavřena vyplněním a podepsáním závazné přihlášky a zaplacením zálohy ve výši 50 % z ceny zájezdu, u zájezdů v ceně nad 14.000,– Kč je záloha ve výši 30 % z ceny. U leteckých zájezdů (vyjma NP USA) je záloha vždy 50 % z ceny. Obdržíme-li přihlášku po obsazení zájezdu, bude klientovi přednostně nabídnut jiný termín nebo okamžitě vrácena celá zaplacená částka. V případě přihlášení na zájezd v době kratší než 35 dnů před odjezdem zájezdu, je klient povinen zaplatit při podpisu přihlášky celou částku. Účastník mladší 18 let (necestuje-li s rodiči) přiloží k přihlášce písemný souhlas rodičů nebo zákonného zástupce.
Zákazník může zaplatit za zájezd následujícími způsoby:
- hotově na pobočkách Mayer + Crocus
- složenkou na účet Mayer + Crocus
- převodem z bankovního účtu na účet Mayer + Crocus
- prostřednictvím obchodního zástupce CK Mayer + Crocus, kterého zákazník vyplněním přihlášky Mayer + Crocus zmocňuje k převedení peněz na účet Mayer + Crocus
Poukazy na zájezd budou rozeslány 15 dnů před odjezdem zájezdu po doplacení plné ceny zájezdu, u leteckých zájezdů 5 dnů před odletem. Doplatek do plné ceny zájezdu musí být uhrazen 40 dnů před odjezdem zájezdu. V případě, že klient včas nezaplatí celou cenu zájezdu je CK oprávněna od smlouvy okamžitě odstoupit a to i bez poskytnutí jakékoliv dodatečné lhůty k zaplacení. Právo CK odstoupit od smlouvy trvá do té doby, dokud klient nezaplatil celou cenu zájezdu. V takovém případě vrátí CK klientovi část ceny zájezdu, kterou již zaplatil po odečtení smluvní pokuty, jejíž výše se rovná stornovacím poplatkům podle čl. 4 těchto podmínek (výše je odvozena od doby, kdy došlo k odstoupení). !!! DŮLEŽITÉ !!!
- Při všech platbách složenkou uvádějte do kolonky variabilního symbolu číslo zájezdu nebo přidělený variabilní symbol a do kolonky specifický symbol rodné číslo.
- Při platbě ze sporožirového nebo jiného účtu přímo na náš účet, uveďte do variabilního symbolu číslo zájezdu nebo přidělený variabilní symbol a zašlete nám avízo, tj. zprávu, ve které bude uvedeno, ze kterého účtu je platba převedena, název účtu, částka, jména účastníků, za které je platba hrazena a název zájezdu. Při nedodržení těchto podmínek je velmi nesnadné zjistit, o jakou platbu se jedná.
- Bude-li za Vás platbu hradit podnik, sdělte nám písemně předem název podniku, jména osob a číslo zájezdu, za který je platba uhrazena.
- Pokud nemáte naši složenku, můžete vyplnit složenku typu A (pro platbu na účet) podle následujících instrukcí:
- název účtu adresáta: Mayer + Crocus s.r.o., Podolská 33, 147 00 Praha 4
- název peněžního ústavu: KB Praha 6, číslo účtu: 19–8476660297/0100
• variabilní symbol: číslo zájezdu nebo přidělený variabilní symbol • specifický symbol: rodné číslo, konstantní symbol: 379 2. Bližší specifikace zájezdu Ke každému zájezdu obdrží klient bližší propozice daného zájezdu, které obsahují náležitosti dle zákona 159/1999 Sb. (specifikace dopravy, ubytování, trasy apod.) a upřesnění rozsahu služeb zahrnutých v ceně zájezdu. Ceny zájezdu jsou kalkulovány ke dni tisku katalogu. CK si zdvořile vyhrazuje právo jejich změn v případě změny kurzu o více než 5 %, zákonů a vyhlášek upravujících podnikání v cestovním ruchu a mezinárodní přepravě, případně změny jiných okolností ovlivňujících cenu zájezdu. Pokud dojde ke zvýšení ceny zájezdu o více než 10 % má klient právo od dříve uzavřené smlouvy odstoupit bez hrazení stornopoplatků. Klient nemá nárok na žádné další náhrady. Neodstoupí-li ve lhůtě vyznačené na oznámení o navýšení ceny, je povinen uhradit rozdíl ceny. 3. Zodpovědnost a pojištění
- Klient se zúčastňuje zájezdu na vlastní odpovědnost. Je si vědom svého zdravotního stavu, fyzických a jiných schopností (např. plaveckých, lezeckých, orientačních aj.) a bude dbát, aby své síly nepřecenil.
- Pojištění léčebných výloh a storna již v základní ceně většiny zájezdů. Zájezdy, které mají komplexní pojištění v ceně mají tuto informaci uvednou v odstavci „Cena zahrnuje“. Pokud v odstavci „Cena zahrnuje“ není pojištění uvedeno, cena zájezdu komplexní pojištění neobsahuje (např. Adventní zájezdy a zájezdy z oddílu vzdálených zemí).
Je-li v katalogu v odstavci „cena zahrnuje“ uvedeno pojištění léčebných výloh a storna, jsou klienti pojištěni dle následujících podmínek: Pojištění / Tarif Pojištění Maximální plnění Pojištění léčebných výloh a asistenční služba-PČ 1 500 000,–Kč Pojištění smrti následkem úrazu-PČ 150 000,–Kč Pojištění trvalých následků úrazu-PČ 300 000,–Kč Pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví třetí osoby-PČ 1 000 000,–Kč Pojištění odpovědnosti za škodu na věci třetí osoby-PČ 1 000 000,–Kč Pojištění storna zájezdu-80% ze stornovacích poplatků, max. do výše PČ 15 000,–Kč Pojištovna neposkytuje plnění při těhotenství od 6. měs., při zhoršení chronického onemocnění apod.
- Kompletní podmínky pojištění najdete na nebo je obdržíte na vyžádání v CK. Cestovní kancelář Mayer & Crocus s.r.o. pojištění pouze zprostředkovává, klient vstupuje do přímého vztahu s pojišťovnou.
Upozorňujeme Vás, že pojišťovna potřebuje k pojištění klienta celé jméno, rodné číslo a adresu pojištěného. Pojišťovna i naše cestovní kancelář užívají osobní údaje v souladu se zákonem 101/2000 Sb. 4. Smluvní pokuta (stornovací poplatek) Při odřeknutí zájezdu účtuje CK smluvní pokutu:
- do 80 dní před odjezdem 300 Kč
- 79–60 dní před odjezdem 10% z ceny zájezdu
- 59–45 dní před odjezdem 30% z ceny zájezdu
- 44–30 dní před odjezdem 40% z ceny zájezdu
- 29–20 dní před odjezdem 60% z ceny zájezdu
- 19–10 dní před odjezdem 80% z ceny zájezdu
- 9–1 den před odjezdem 90% z ceny zájezdu
- v den odjezdu, při nedostavení se k odjezdu nebo při přerušení účasti na zájezdu ze strany účastníka – 100 % z ceny zájezdu, tzn. účastník ztrácí nárok na vrácení úhrady. Pro stanovení výše stornopoplatku je rozhodující datum převzetí storna CK.
Stornovací poplatek se neplatí v případě, najde-li účastník za sebe náhradníka. Toto neplatí u leteckých zájezdů. 80% stornovacího poplatku hradí pojišťovna, pokud se jedná o zrušení ze závažných zdravotních důvodů. U zájezdů kratších než 3 dny pojišťovna stornopoplatky nehradí vůbec. U leteckých zájezdů CK vždy účtuje cenu za stornovanou letenku (dle stornopoplatku účtovaného leteckým dopravcem). 5. Další ustanovení
- Každý účastník je povinen dbát pokynů vedoucího zájezdu a zákonů dané země. Veškeré náklady vzniklé porušením tohoto ustanovení nese klient.
- Vedoucí odpovídá CK za dodržení programu zájezdu. Změna je povolena pouze v případě objektivních příčin (nepřízeň počasí při horských túrách, přírodní nebo dopravní kalamita na trase zájezdu apod.). Změna pořadí navštívených míst není považována za závažnou změnu (důvod k reklamaci). CK neodpovídá za nedodržení programu z důvodu vyšší moci (např. stávky lodních přepravců, nepříznivé povětrnostní podmínky, mořské bouře, povodně aj.).
- CK má právo v případech, které nemůže ovlivnit (změny u zahr. partnerů, dopravců, malého počtu přihlášených klientů apod.) zrušit zájezd, přesunout termín odjezdu, upravit cenu. V případě zrušení zájezdu v zákonné lhůtě 21 dní před odjezdem, vrátí CK klientovi neprodleně zaplacenou cenu. Na úhradu jakýchkoliv dalších nákladů nemá klient nárok. CK má právo posunout čas odjezdu (a příjezdu) o 24 hodin, u leteckých zájezdů o 48 hodin.
- CK neručí za případné zpoždění a upozorňuje na možnost jeho vzniku z technických důvodů, z důvodů nepříznivého počasí, popřípadě z důvodů přetížení vzdušných koridorů. Cestující musí při plánování přípojů, dovolené, obchodních termínů apod. brát v úvahu možnost výrazného zpoždění. CK neručí za škody, které mohou cestujícím vzniknout v důsledku zpoždění. U leteckého zájezdu upozorňujeme klienty na možnost zmeškání objednané stravy z důvodu pozdního příletu nebo časného odletu.
- CK nenese odpovědnost za škody vyplývající pro klienta ze změn sjednaných služeb, pokud k těmto změnám došlo zaviněním, které lze přičíst klientovi, zaviněním třetí strany a to v případě, jsou-li tyto změny nepředvídatelné nebo nevyhnutelné.
- U zájezdů zejména pobytových a pobytově poznávacích je první a poslední den určen především k zajištění dopravy, transferů a ubytování, nejsou považovány za dny plnocenného rekreačního pobytu. V tomto smyslu nelze tudíž reklamovat event. zkrácení pobytu.
- Místa v autobuse jsou přidělována podle pořadí přihlášek.
- Každému účastníkovi doporučujeme, aby si před odjezdem zkontroloval platnost pasu (pozor – do některých zemí musí být delší než 6 měsíců po návratu) a aby pas v cizině bedlivě střežil, protože za ztrátu dokladů nese veškerou odpovědnost sám (vč. nákladů na případnou zpáteční cestu).
- Zákazník je povinen zajistit si platné cestovní doklady vč. víz a dalších náležitostí potřebných pro vycestování do dané země (lékař. potvrzení o vakcinaci aj.). CK nehradí za tyto doklady a služby poplatky v případě zrušení zájezdu z důvodů, které nemohla ovlivnit (nestabilní polit. situace, živelná pohroma aj.).
- Nedoporučujeme brát si na zájezd drahé šperky a jiné cennosti. CK nenese odpovědnost za jejich ztrátu či odcizení.
- Ubytování v apartmánech: Ložnice mohou být různé velikosti (u některých zájezdů je proto cenové rozlišení většího a menšího pokoje, u některých možnost příplatku na výběr pokoje). Vyskytují se však někdy i apartmány, které mají ložnice stejné. Pokud nastane tento případ, má dvojice, která si zaplatila větší pokoj, právo výběru pokoje. Apartmány mohou být rozdílně vybaveny, protože závisí na pečlivosti a vkusu jednotlivých majitelů. Do apartmánů, mobilhomů a chatek bývá zpravidla nutné vlastní ložní prádlo (přesné informace viz Odbavení zájezdu).
- Ubytování v hotelích: Nápoje u hlavních jídel nebývají v ceně polopenze. Protože zahraniční partneři mají dle smluv právo změny hotelu za jiný ve stejné kategorii, musíme i my naše klienty na tuto možnost upozornit. Při změně hotelu zajistí CK hotel ve stejné nebo vyšší kategorii a ve stejné rekreační oblasti. Touto změnou nevzniká klientovi nárok na reklamaci.
- Fakultativní zájezdy se konají, přihlásí-li se na ně min. 20 osob.
n)Zájezdy v oddílu lehká pěší turistika nemají charakter vysokohorské turistiky.
- Vstupné do objektů, lodičky, MHD, trajekty na ostrovy u výletů a lanovky nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, pokud není v odstavci „Cena zahrnuje:“ výslovně uvedeno jinak.
- Ceny leteckých zájezdů se mohou změnit při zavedení dalších nových příplatků (palivový, za vystavení letenky aj.) nebo jejich výrazným navýšením. CK nemá žádnou možnost ovlivňovat časy letů a případné zpoždění, proto klienti případné reklamace zpoždění letů uplatní přímo u letecké společnosti.
- Přihlásí-li se na zájezd lichý klient (klientka), může si připlatit jednolůžkový pokoj. Je-li ho možné zajistit, sdělí CK cenu na konkrétní zájezd. Nechce-li si lichý klient (klientka) připlácet na ubytování v jednolůžkovém pokoji, zaplatí cenu ubytování ve dvoulůžkovém pokoji a bude ubytován(a) s osobami stejného pohlaví ve dvoulůžkovém nebo třílůžkovém pokoji podle toho, zda se sejde lichý nebo sudý počet samostatných klientů.
- Veškeré reklamace jsou přijímány písemnou formou v kanceláři do 3 měsíců po návratu zájezdu. Pro účinné řešení problémů prosíme o podání reklamace co nejdříve, popř. na místě pobytu v průběhu zájezdu.
6. Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů souhlasím, aby mé osobní údaje včetně rodného čísla uvedené na této smlouvě zpracovávala CK Mayer + Crocus s.r.o. v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. Tento souhlas uděluji až do doby jeho písemného odvolání. Poskytované údaje mohou být zpřístupněny pouze zaměstnancům CK Mayer + Crocus a dále osobám, které jsou oprávněny služby poskytované CK Mayer + Crocus nabízet a poskytovat. Dále prohlašuji, že jsem zmocněn a podpisem této smlouvy uděluji souhlas ve smyslu paragrafu 5 odst. 2 zák. č. 101/2000 Sb., rovněž jménem všech uvedených na této smlouvě.
Všeobecné podmínky jsou platné od 25. 11. 2006