Doprava

Letecká doprava

Všechny lety nabízené zákazníkům AT jsou provozovány renomovanými leteckými společnostmi, a to zásadně linkovými spoji. Letecká doprava přes Atlantik do místa začátku zájezdu a zpět je většinou s jedním až třemi přestupy. Běžné přestupní časy se pohybují dle lokality od 40 minut do 5 hodin.

Zákazník vždy obdrží od AT zpáteční letenku podle itineráře zájezdu nebo individuální cesty. Odlety jsou zásadně z Prahy, na přání zákazníka AT zajistí odlet z jiných letišť za příplatek, časy odletů jsou uvedeny v letence. Při přeletech přes Atlantik je den odletu a příletu, event. první a poslední den zájezdu určen k přepravě.

AT nemůže vyhovět indiv. žádostem o konkrétní místa v letadle (např. okno, ulička apod.). Za všechny změny v letecké dopravě, které se vyskytnou z jakéhokoli důvodu, odpovídá letecký dopravce. AT nenese žádnou odpovědnost za zpoždění, přesměrování nebo zrušení letu, stejně jako za časové odchylky způsobené mimořádnými opatřeními k zajištění bezpečnosti leteckého provozu, za opoždění letu, ztrátu zavazadel a jiné problémy související s leteckou přepravou. O změnách v letecké přepravě je AT dopravcem průběžně informována a v případě časového posunu přizpůsobí začátek programu zájezdu.

Cena zájezdu nezahrnuje letištní, bezpečnostní a palivové taxy při přepravě Praha – cílové a odletové místo podle programu – Praha: u jednotlivých zájezdů v katalogu AT je uvedena celková výše těchto tax (paušál) podle výše platné v době korektury katalogu AT hrazená zákazníkem s cenou zájezdu nebo služeb, změny se řídí bodem 4.6. Všeobecných podmínek. O letištních, bezpečnostních a palivových taxách při vnitrostátních přeletech hrazených v hotovosti zákazníky na místě podá AT informace při sdělení k odletu. Taxy činí nejvýše 60 USD na celý zájezd (2009).

POZEMNÍ DOPRAVA V U.S.A.

Pozemní doprava je řešena v závislosti na povaze zájezdu, jeho časové náročnosti a počtu zákazníků v zájezdu. O použitém druhu dopravního prostředku jsou zákazníci informováni na meetingu 1 měsíc před odletem.

AT používá pro jednotlivé zájezdy vozidla americké výroby, a to: autokary smluvních dopravců pro 34–56 osob vybavené klimatizací, WC, televizí a videem (ilustrační fota v katalogu) řízené místním řidičem. Jeho služba je odměňována podle místních zvyklostí tzv. spropitným (tip), které je v USA kalkulováno jako součást mzdy řidiče. Obvyklá výše spropitného činí řidiči 2– 4 USD za osobu a den. Spropitné není kalkulováno v ceně zájezdů a je součástí amerického způsobu života. Toto odměňování se netýká českého průvodce. Se spropitným je potřeba počítat u přenosu zavazadel i u vyšších kategorií hotelů v Severní Americe a zcela běžně u hotelů v Americe Jižní, Střední a v Mexiku (běžná taxa 1 USD/1 zavazadlo) pro většinu katalogových zájezdů používá AMERICA TOURS pronajaté minibusy s klimatizací, okny s protislunečními filtry a přehrávačem s rádiem pro 15 cestujících včetně českého řidiče – průvodce. Zavazadla jsou přepravována v zavazadlovém prostoru v zadní části minibusu, zvláštním cargo vanem (pokud jede více vanů pohromadě), na střešních nosičích chráněných proti nepřízni počasí nebo v trailerech u zájezdů s náročným programem mohou být použity i tzv. minivany pro 6–8 osob řízené českým řidičem – průvodcem s klimatizaci, okny s protislunečními filtry a přehrávačem s rádiem, přeprava zavazadel je shodná s minibusy AT používá také malokapacitní autokary pro 16–34 osob s výbavou srovnatelnou s autokary s výjimkou WC

U vanů a minivanů platí pravidlo denního postupného střídání míst k sezení (kolování), aby všichni cestující měli stejné podmínky přepravy.